Schack

Det har varit en intensiv period av schackspelande i januari och februari för år 5 och 6 på Stavby Skola.

Eleverna i år 5 har spelat 10 matcher i turneringen ”yes2chess” och alla tre lagen har gått vidare till slutspel (128 lag kvar av ca 400st) Slutspelet börjar efter sportlovet. Eleverna i år 6 har spelat 8 matcher i turneringen ”si2chess”och där har båda lagen vunnit sina första slutspelsmatcher och gått vidare till nästa omgång (64 lag kvar av ca 200st)

År 4 håller som bäst på att förbereda sig för årets stora händelse, schackfyran på Fyrishov lördagen den 18 mars.  År 1-3 kommer under våren att vara med i en rikstäckandeturnering som heter ”sikta mot stjärnorna ” där vinnande lag får ett  unikt och fantastiskt skolbesök av Christer Fuglesang – Sveriges ende astronaut.

Spela mycket schack med Era barn på Sportlovet

17 februari 2017